diumenge, 26 de gener del 2020

Solucionari exercicis de pronoms

Exercici 8 (de la fitxa)

Va agafar fulls en blanc per fer-hi un esborrany de la redacció.

Veniu de veure la pel·lícula? Jo encara no hi he anat perquè no sé si la vull veure.

En un port tan xicotet com aquest, només hi caben tres vaixells.

Que Enric vaja a la platja i hi agafe un bon lloc. Després hi anirem nosaltres i li portarem un refresc.

Me’n vaig a Cuba i no sé quan en tornaré.

Voleu pujar a la muntanya russa? Val, hi pujarem, però quan jo diga prou us en baixeu.

Quan van arribar a casa ja m’havia gitat perquè van arribar-hi molt tard.

Si veus Jaumet plorant al pati, deixa'l. Sempre ho fa quan el castiguen a anar-hi.

Exercici de la fitxa de Hitchcock

1 Van assegurar (a mi) -me que dilluns que ve arribaria el paquet, però jo no ho tenia gens clar.

2 Digues als companys que no patisquen. Els ajudarem a acabar la faena.

3 Ell va telefonar a unes amigues i va convidar -los a sopar.

4 A Júlia, li he portat taronges del meu hort. Vosaltres en voleu també?

5 El cine està ple. No podem entrar-hi.

6 Què voleu que us compre del mercat? Compra'ns maduixes i nata.

7 Per favor, dona-li (a ella) la invitació, que vull convidar-la al teatre.

8 Qui t'ha dit (a tu) que òbrigues la finestra?

9 Volia convidar les meues ties, però no les he localitzades.

10 Han arribat ja les noves empleades, però no els he pogut explicar què han de fer.

11 Ves a l’habitació i entretín el xiquet un moment. De seguida hi vaig jo a llegir- los un conte.

12 Agafa els tovallons i guarda'ls al calaix.

13 Carme ha portat cinc iogurts, però en necessitem més.

14 El secretari ens ha encarregat (a nosaltres) que organitzem la festa. Vosaltres ho sabíeu?

15 Encara que ens ha vist cansats, ha decidit denegar-nos el permís.

16 Si vosaltres aneu a la festa, nosaltres també hi anirem.

17 Volen comprar -me (a mi) les pomes perquè les tinc més barates.

18 Les xiquetes volen que compres l’ordinador. Fes-los cas i compra 'ls-el.

19 Deixa'ls (a ells) la goma, si no la utilitzes.

20 Encara et queden diners? Jo ja no en tinc.

21 Pareixia que tot estava preparat, però no ho podem assegurar.

22 No sé què has fet amb les factures, busca -les bé.

23 Maria vos/us va preguntar (a vosaltres) si podíeu deixar -li el cotxe.

24 Van comprar-nos les sabates (a nosaltres) perquè les altres ja no ens cabien.

25 Ajuda (Margarida) -li a pagar l’ordinador perquè després ens el deixarà.

26 Va contar-los (a elles) la pel·lícula i els va convidar a veure -la.

27 Anna vindrà a ma casa demà, però no crec que el seu marit hi vinga.

28 No em demanes diners que no enen tinc, vés a buscar -ne al banc.

29 Si veus els melons a bon preu, compra'ls.

30 A Juli, li agraden els cotxes, però no vol tenir-ne.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada